پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | وحیدی: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود پژمانفر: حجت الاسلام رئیسی همواره صدای مردم را می‌شنید و آماده خدمت بود رئیس قوه قضائیه: آیت‌الله رئیسی به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بود علی باقری کنی کیست؟ + سوابق استاندار خراسان رضوی: رئیس جمهور ایران برخواسته از این خطه و خادم الرضا (ع) بود + ویدئو هویت تمام شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه مشخص شد آیا پنج روز عزای عمومی درپی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش، شامل تعطیلی می‌شود؟ پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی در پی شهادت رئیس جمهوری  بهادری جهرمی: عزای عمومی خللی در امتحانات دانش‌آموزان ایجاد نخواهد کرد هیئت دولت سرپرست وزارت امور خارجه را مشخص کرد رهبر معظم انقلاب: رئیس جمهور جدید ظرف ۵۰ روز انتخاب شود | محمد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه (۱ خرداد ۱۴۰۳) در تبریز برگزار می‌شود اعلام ۵ روز عزای عمومی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت پوتین شهادت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت قالیباف: ابراهیم رئیسی در قلب ملت ایران جا داشت و یادش جاودانه شد جلسه فوق‌العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور | مخبر: راه شهید آیت‌الله رئیسی را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد بیانیه وزارت امور خارجه در پی شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه حسن روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد تسلیت الهام علی‌اف به مقام معظم رهبری برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | منطقه در آستانه انفجار است | مردم غزه آب آلوده مصرف می‌کنند + فیلم (۲۴ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۱۷۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
بسته اخبار بین‌الملل امروز | منطقه در آستانه انفجار است | مردم غزه آب آلوده مصرف می‌کنند + فیلم (۲۴ مهر ۱۴۰۲)
خاورمیانه همچنان ملتهب است؛ وزیر امور خارجه ایران هشدار داده که هر لحظه ممکن است منطقه منفجر شود. کشورهای دیگر نیز همچنان مشغول رایزنی برای کاهش تنش‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، نبرد غزه و درگیری‌های موجود بین اسرائیل و فلسطین در صدر اخبار بین الملل قرار دارد. 

هر ساعت امکان انفجار مهیب منطقه می‌رود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در پایان سفرش به چهار کشور منطقه (عراق، لبنان، سوریه و قطر) در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در جمع خبرنگاران، گفت: سفر به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با دو هدف انجام شد؛ هدف نخست دیدار با رهبران مقاومت و اطلاع از وضعیت دقیق و میدانی مقاومت در مقابله با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و بخش دیگر رایزنی و مشورت با رهبران سیاسی منطقه برای یافتن یک راه‌حل سیاسی فوری در توقف جنایات جنگی و رفع محاصره انسانی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه اظهار کرد: در خصوص آنچه مربوط به محور مقاومت بود، همه از روحیه بالایی برخوردار بودند و مقاومت فلسطینی بر این تأکید داشت که از امکانات لازم برای پاسخگویی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برخوردار است، اما صحنه‌ای که الان وجود دارد اینکه رژیم اسرائیل به خاطر ضعفی که در میدان جنگ دارد بر کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان متمرکز شده است.

وزیر امور خارجه کشور همچنین بیان کرد: شاهد اینکه در هشت روز گذشته رژیم کودک‌کش اسرائیل قادر نبوده حتی یک تن از فرماندهان نظامی را حذف کند، بلکه بیش از ۱۴۰۰ زن و کودک و غیرنظامی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۰ هزار نفر هم مجروح و زخمی شده‌اند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه وضعیت انسانی به دلیل تداوم جنایات بسیار وخیم است، عنوان کرد: در بخش گفتگو‌های سیاسی توافق شد که اولاً نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به فوریت برگزار شود و قرار است روز چهارشنبه این نشست در محل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شود. دعوت در سطح وزرای خارجه انجام شده است.

وی افزود: در گفتگو با نخست‌وزیر عراق و امیر قطر همچنین اراده لازم وجود دارد که نشست سران منطقه در صورت ادامه این وضعیت برگزار شود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به صراحت به طرف‌های مختلف گفتیم که اگر تجاوزات و کشتار زنان و کودکان به فوریت متوقف نشود، دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است و وضعیت منطقه مثل یک باروتی است که هر ساعت امکان یک انفجار مهیب وجود دارد و کنترل از دست همه طرف‌ها خارج خواهد شد.

گفتگوی امیرعبداللهیان با خبرنگاران

دبیرکل سازمان ملل از اسرائیل خواست مسیر کمک به غزه را باز بگذارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این لحظه فاجعه‌بار که خاورمیانه در آستانه جهنم است باید به عنوان دبیرکل سازمان ملل دو درخواست جدی داشته باشم. اول از حماس می‌خواهم فورا و بدون شروط اسرای اسرائیلی را آزاد کند. دوم از اسرائیل می‌خواهم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد. هر دو درخواست مفید هستند و نباید به برگ بنده برای سازش تبدیل شوند.

وی گفت: آب، برق و کمک‌های اصلی دیگر در غزه رو به اتمام است. ذخیره مواد غذایی، پزشکی و سوخت سازمان ملل در مصر، اردن، کرانه باختری و اسرائیل را می‌توان ظرف چند ساعت ارسال کرد، اما کادر‌های سازمان ملل باید قادر باشند در امنیت و بدون تأخیر این کمک‌ها را به سرتاسر غزه برسانند.

مقاومت فلسطین آمادگی آزادی اسرای غیرنظامی را دارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در پرتو پیگیری انجام شده قرار است اجلاس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود و تا آن جا که من اطلاع دارم تعداد قابل توجهی از وزیران امور خارجه کشور‌های اسلامی برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

ساکنان غزه در جنگ سهیم هستند

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارات مطبوعاتی گفت: این لفاظی‌ها که غیرنظامیان در این جنگ دخالت ندارند، درست نیست. این درست نیست که غیرنظامیان در این امر سهمی ندارند، آن‌ها با عدم مقابله با حماس در نوار غزه که از طریق کودتا بر این منطقه مسلط شده است، در این جنگ سهیم هستند.

این روزنامه نوشت: هرتزوگ در پاسخ به سوال خبرنگار «سی ان ان» در مورد «مجازات دسته جمعی» غیرنظامیان در نوار غزه به دلیل اقدامات حماس، اتهام ارتکاب «جنایت جنگی» را رد کرد و گفت قبل از این اتهام زنی باید به جنایت‌های رخ داده در جنوب اسرائیل نگاهی انداخته شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عملیات حماس انتقاد کرد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به انتقاد از جنبش حماس پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری سما، محمود عباس گفته «سیاست‌ها و اقدامات حماس بیانگر عقیده ملت فلسطین نیست، سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیمات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بیانگر نظر و رای ملت فلسطین است؛ چراکه تنها نماینده قانونی فلسطینی‌ها است.»

محمود عباس همچنین مخالفت خود را با کشته شدن غیرنظامیان از هر دو طرف اعلام کرد و خواستار آزادی اسرای غیرنظامی هر دو طرف شد.

وی همچنین بر کنار گذاشتن خشونت، پایبندی به مشروعیت بین‌المللی و توافق‌های امضا شده، مقاومت مسالمت‌آمیز مردمی و اقدام سیاسی به‌عنوان راهی برای رسیدن به اهداف ملی و ضرورت پیگیری راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری تاکید کرد.

محمود عباس همچنین کوچاندن اجباری ساکنان غزه از این باریکه را رد کرد و گفت که چنین اتفاقی به منزله «نکبت دوم» برای فلسطین است.

سخنگوی گردان‌های القدس: به جهنم خوش آمدید

ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه رزمندگان مقاومت هر روز شگفت‌انگیزترین معانی پایداری و انسجام در برابر ارتش اشغالگران را به نمایش می‌گذارند، گفت: «مقاومت در برابر جنایات و استکبار دشمن در جایگاه خود ثابت قدم است چرا که چاره‌ای جز پیروزی ندارد.»

براساس گزارش الجزیره، او خطاب به سربازان اشغالگر گفت: «از آنجایی که ما شما را در اعماق رژیم‌تان شکست دادیم، چه رسد که شما با پا‌های خود به سوی ما بیایید. پس برای شما مردانی آماده کرده‌ایم که همان‌طور که شما زندگی را دوست دارید، آن‌ها عاشق شهادت در راه خدا هستند... به جهنم خوش آمدید.»

بایدن دوباره تاکید کرد: مدرکی از نقش ایران در حمله حماس در اختیار نداریم

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس درباره این که آیا ایران از عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مطلع بوده یا در آن نقشی داشته است، مدعی شد که ایران مدام از حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و افزود:، اما درباره این که آیا از پیش مطلع بوده‌اند یا به برنامه‌ریزی برای این حمله کمک کرده‌اند، هیچ مدرکی تاکنون وجود ندارد.

نبرد قدم به قدم حزب‌الله با اسرائیل

شبکه عبری زبان «کان» در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درحال بررسی این مساله است که آیا به صدا درآمدن بی‌دلیل آژیر‌های خطر طی هفته گذشته در شمال فلسطین اشغالی کار حزب‌الله بوده است یا خیر.

خبرنگار امور سیاسی کان در این باره گفت: چهارشنبه گذشته آژیر خطر در سراسر منطقه شمال (شمال سرزمین‌های اشغالی) به صدا درآمد و گزارش‌هایی مبنی بر انجام حمله پهپادی به اسرائیل به دست مقامات سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی تل‌آویو رسید.

این خبرنگار افزود: در نهاد امنیتی در حال بررسی هستند که آیا چیزی فراتر از تشخیص اشتباه، مانند تداخل، در نتیجه جنگ الکترونیکی ازسوی حزب‌الله وجود دارد یا خیر.

وی در ادامه گزارش داد: این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است و نمی‌توان گفت واقعاً این اتفاق افتاده است، اما در روز‌های اخیر جنگ الکترونیک مهمی در منطقه شمال رخ داده است که تنها محدود به تداخل در دستگاه‌های «GPS» نبوده است، لذا این موضوع نیز در حال بررسی است.

مناطق مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی طی روز‌های گذشته و همزمان با درگیری‌ها در غزه شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم اشغالگر بوده است.

انهدام دوربین‌های مرزی اسرائیل توسط حزب‌الله

اسرائیل ۲۸ شهرک در مرز‌های لبنان را تخلیه کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی طرح تخلیه ساکنان شمال، کسانی که در دو کیلومتری مرز‌های لبنان زندگی می‌کنند، شروع کرده است.

در این بیانیه آمده است، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اجرای این طرح موافقت کرده و فرماندهی منطقه شمال این تصمیم را به روسای شورا‌های محلی ابلاغ کرده است. طرح شامل تخلیه ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین می‌شود.

آمریکایی‌ها از اسرائیل خواستند جبهه شمالی را باز نکند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در سفر روز‌های گذشته خود به تل‌آویو پیام‌های دولت آمریکا را درمورد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه به کابینه این رژیم منتقل کردند و خواستند این جنگ به جنگ منطقه‌ای گسترش نیابد.

وبسایت عرب ۴۸ به نقل از این روزنامه نوشت، آستین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان حمله نخواهد کرد. او در مقابل متعهد شده که با توجه به استقرار دو ناو هواپیمابر آمریکایی در سواحل لبنان، اگر حزب‌الله به رژیم صهیونیستی حمله کند، ایالات متحده خلبان‌ها و هواپیما‌های آمریکایی را وارد جنگ کند.

یدیعوت نوشت، بلینکن و آستین پیام دیگری به مقامات رژیم صهیونیستی رساندند که ایالات متحده در حمایت از عملیات نظامی این رژیم در غزه که با هدف قرار دادن همه جانبه غیرنظامیان همراه خواهد بود و تهدیدی برای حاکمیت مصر و رژیم‌های عربی متحد با آمریکا خواهد بود، با مشکل مواجه خواهد شد. در این پیام دولت آمریکا ادعا کرده که نمی‌خواهد رژیم‌های عربی متحد خود از جمله مصر، اردن، امارات و عربستان را تضعیف کند.

آژانس آنروا: بیش از ۴۰۰ هزار آواره به ما پناه آورده‌اند 

سخنگوی آژانس آنروا در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که مراکز این آژانس در جنوب غزه تاکنون از ۴۰۰ هزار آواره استقبال کرده اند و داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون آواره وجود دارد.

وی تاکید کرد که مردم غزه آب آلوده می‌خورند و ما نسبت به خطرات این مساله هشدار داده ایم.

سخنگوی آنروا اضافه کرد که ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای در غزه بوجود آمده و نیاز‌های آوارگان بیش از توان و امکانات ما است.

لازارینی افزود: درست زمانی که در حال صحبت با شما هستم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همکارانم در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های بشردوستانه نیستند.

لازارینی هشدار داد که بزودی غذا و دارو در غزه تمام خواهد شد و در هشت روز گذشته اجازه ورود یک قطره آب، یک دانه گندم و یک لیتر سوخت را به نوار غزه نداده‌اند.

در حالی که ۱۰ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملا مستاصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می‌کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۷۵۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.

بسته اخبار بین‌الملل امروز | منطقه در آستانه انفجار است | مردم غزه آب الوده مصرف می‌کنند + فیلم (۲۴ مهر ۱۴۰۲)

بسته اخبار بین‌الملل امروز | منطقه در آستانه انفجار است | مردم غزه آب الوده مصرف می‌کنند + فیلم (۲۴ مهر ۱۴۰۲)

بسته اخبار بین‌الملل امروز | منطقه در آستانه انفجار است | مردم غزه آب الوده مصرف می‌کنند + فیلم (۲۴ مهر ۱۴۰۲)

تصاویری از ۲۱ شهید یک خانواده در غزه

حماس از «القاسم» استفاده کرد

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجمع نظامیان صهیونیست را صبح امروز با موشک پیشرفته «القاسم» در چارچوب عملیات طوفان الاقصی هدف قرار دادیم.

این در حالی است که ساعاتی پس از آن این گروه اعلام کرد، برای دومین بار از این موشک‌ها استفاده کرده و صهیونیست‌ها را هدف قرار داده است.

زلزله باز هم افغانستان را لرزاند

به فاصله کمی پس از زلزله‌ای که امروز در نیشابور آمد، ۲ زلزله نیز منطقه زنده جان ولایت هرات در افغانستان را لرزاند.

گزارش سایت لرزه نگاری دانشگاه تهران حاکی از آن است که دو زلزله ۳.۸ و ۲.۸ ریشتری در هرات افغانستان به وقوع پیوسته است. این زمین لرزه‌ها به ترتیب در ساعت ۱۲:۱۱ و ۱۲:۳۰ بعد از ظهر امروز (۲۴ مهر) به وقوع پیوسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->